Przenośne Oświetlenie Pasa Startowego POPS-1A

      Prezentujemy Państwu wyprodukowany w naszej firmie Przenośny System Oświetlenia Pasa Startowego, składający się z niezależnych lamp POPS-1A.       Nasze lampy powstały na bazie doświadczeń i konsultacji z pilotami. Kierowaliśmy się prostotą i niezawodnością (krótki czas wyłożenia oświetlenia). Konstrukcja różni się od standardowych znanych rozwiązań (stosowanych w aeroklubach).       Lampy krawędziowe oprócz dookólnej emisji światła posiadają dodatkowo źródło światła na kierunku podejścia do lądowania o kącie emisji 120°, dzięki czemu zwiększają bezpieczeństwo poprzez jednoznaczną identyfikację kierunku podejścia oraz rozporządzalnej długości drogi startowej i są bardzo dobrze widoczne na ścieżce podejścia.  

IMG_4594

 

Poniżej znajdują się filmy, na których można obejrzeć działanie Przenośnego Systemu Oświetlenia Pasa Startowego.

   
      Każda lampa POPS-1A jest autonomiczna i niezależna od pozostałych, posiada własne zabudowane źródło zasilania, dzięki czemu możliwa jest dowolna konfiguracja systemu oświetlenia i dopasowanie do potrzeb zarówno małego lądowiska jak i dużego lotniska poprzez dobranie odpowiedniej ilości lamp i ich dogodne rozmieszczenie. Dostępne są lampy w kolorze białym (krawędziowe), zielonym, (początku drogi startowej) i czerwonym (końca drogi startowej).       Projekt lamp zakładał maksymalne bezpieczeństwo i ergonomię, co zostało osiągnięte poprzez zastosowanie następujących rozwiązań: - pełna niezależność każdej pojedynczej lampy podczas oświetlania pasa oraz ładowania, dzięki czemu ewentualna awaria dotyczy tylko jednego egzemplarza, nie rozwijamy przewodów pomiędzy lampami, łatwo i sprawnie możemy je rozłożyć na pasie, a potem z niego usunąć, - system SAFETY POWER, dzięki któremu przy bardzo niskim stanie napięcia odłączana jest górna dioda, aby nadal zapewnić oświetlenie pasa i umożliwić bezpieczne lądowanie oraz pozwala na sprawdzenie stanu naładowania każdej lampy w każdym momencie jej świecenia; wartości graniczne parametrów lampy są rejestrowane w pamięci nieulotnej procesora, dzięki czemu jest możliwe  ich sprawdzenie przez producenta, - maksymalne zabezpieczenie przed uszkodzeniami dzięki solidnej aluminiowej obudowie, wyposażeniem każdej lampy w pokrowiec z uchwytem dla bezpiecznego przenoszenia oraz dodanie do każdych 5 sztuk lamp specjalnego boksu do transportu, przechowywania i bezpiecznego ładowania lamp, - dobranie odpowiednich wymiarów – aby zapewnić bardzo dobre oświetlenie pasa oraz aby lampa była niższa niż standardowa odległość śmigła od gruntu, a zarazem, by była dobrze widoczna ponad poziom podłoża trawiastego, - odpowiednie wyważenie, aby zapewnić stabilność na trawiastym podłożu bez stosowania kotwiczenia, - lampy uruchamiane są stacyjką i posiadają zabudowany system alarmowy, co chroni przed przypadkowym wyłączeniem lub próbą kradzieży. Załączenie każdej lampy oddzielnie powoduje, że ewentualna usterka jest natychmiast wychwycona przez obsługę.    

      Lampy POPS-1A spełniają wymagania aktualnych Rozporządzeń Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej oraz ICAO 14 dla świateł krawędziowych oraz początku i końca drogi startowej, dla lotnisk użytku wyłącznego i o ograniczonej certyfikacji i lądowisk z pasem startowym o nawierzchni naturalnej lub sztucznej z nieprzyrządową drogą startową.  

      Specyfikacja techniczna:

Zasilanie: akumulatorowe

Ładowanie: 100 - 240V AC 50/60Hz

Maksymalny czas ładowania: 12h

Czas pracy: do 12h

Wymiary:

wysokość: 295mm; szerokość: 150mm; długość: 75mm

Waga: 4,30kg

Kolory emitowanego światła:

- Lampy krawędziowe: białe (temp. barwy: 6000K)

- Lampy początku drogi startowej: zielone

- Lampy końca drogi startowej: czerwone

Kąt emisji światła: Lampy białe dookólne, lampy czerwone i zielone kierunkowe (kąt emisji w poziomie: 120˚)

Kąt emisji światła nad horyzont: pełny (180˚) światła białe, światła zielone i czerwone 90˚

Światłość: >160 kandeli (lampy białe), >170 kandeli lampy zielone, >60 kandeli lampy czerwone

Temperatura pracy: od -25˚C do +35˚C